Kort og godt

SFO - Rødding Skole

Forord:

Det pædagogiske arbejde i Rødding SFO tager afsæt i børnenes udvikling, læring, dannelse og trivsel, samt i fritidspædagogikkens grundlæggende værdier: Fællesskab, venskab, leg, medbestemmelse, valgfrihed og selvforvaltning, fordybelse og mangfoldighed.

Fritidspædagogikken fokuserer på at opbygge positive og inkluderende sociale fællesskaber, hvor børn i tryghed kan undersøge, afprøve, erfare og lære i samvær med andre og derved udvikle selvforståelse, forståelse for andre mennesker og for omverdenen.

Gennem deltagelse og samspil i sociale fællesskaber øver børn sig på aktivt borgerskab. De lærer om samfundets spilleregler og om de kulturelle værdier, herunder de demokratiske værdier og processer. Det handler om at skabe plads til børnenes indflydelse og selv- og medbestemmelse, så de har mulighed for at bidrage aktivt, træffe valg og handle under hensyntagen til andre. Der arbejdes med aktiviteter i forskellige læringsmiljøer, der veksler mellem pædagogisk tilrettelagte aktiviteter og børnenes selvvalgte aktiviteter. Alt sammen i læringsmiljøer som giver dem mulighed for at lære, at forholde sig til andre og omverden, tage stilling, træffe selvstændige valg, og kunne handle derpå.

Åbningstider:

Mandag & onsdag:

kl. 06.15-08:00 / kl. 13:15-17.00

Tirsdag & torsdag:

kl. 06.15-08.00 / kl. 14.00-17.00

Fredag:

kl. 06.15-08:00 / kl. 13:15-16.00

Rødding SFO Spor 1 og Førskolen :  Tlf. nr. 7996 5298 / 2985 8939

Rødding SFO Spor 2:  Tlf. nr. 5142 1695

Pædagogfaglig leder: Michael Krogsgaard Nielsen

Koordinator:   Heidi Lyhne Bertelsen

Skolens ferieperioder

I skoleferieperioderne må skole-børn uden morgenpasning komme i sfo fra kl. 07.50.

Pasningen i skoleferierne foregår i Spor 1 ved Galaksen

Børn med blot morgenpasningsmodul i hverdagen, må på skolefridage være i SFO fra kl. 06.15 - 13.15, mandag, onsdag og fredag, samt 06.15-14.00 tirsdag og torsdag.

Se skolens feriplan her: https://roedding-skole.aula.dk/generel-information/ferieplan

Sommerferie 2021

Skolens sommerferie er i ugerne 27-28-29 og 30 fra mandag den 5. juli - den 30. juli, begge dage inklusive.

Der tilbydes pasning mod betaling i sommerferien. Tilmeldingssedler sendes ud af SFO i starten af året og afleveres senest den 31. marts.

Bus afsendelse :

Besked om bus afsendelse samme dag, SKAL være modtaget på dagen inden kl. 13.15

Øvrige hjemsendelses beskeder på dagen, bedes sendt så tidligt som muligt, HELST inden kl. 13.15 for at medarbejderne kan nå at reagerer på beskederne.
Der kan laves både faste og løse aftaler i Tabulex.