Hvem er vi?

HVEM ER VI:

Se en film om skolen her.

Vi har både den store og den lille skole + en børnehave.

I Rødding har vi vores store skole, der rummer ca. 500 børn fra 0. – 9. klasse.

I Lintrup har vi vores børnehave, der rummer ca. 20 børn. Her kan børnene starte, når de er 2,9 år gamle.

I Lintrup har vi også vores skole, der rummer ca. 70 børn fra 0. – 6. klasse. Her fortsætter børnene deres skolegang på vores store skole i Rødding i enten 6. eller 7. klasse.

Vi tilbyder både det store og det lille fællesskab afhængig af, hvad børnene/eleverne/de unge har behov for.

Der er ca. 75 dygtige medarbejdere fordelt med 14 i Lintrup og ca. 60 i Rødding.

Ledelsesteamet består af 3 personer:

En skoleleder (Henriette)

En viceskoleleder (Helle)

En pædagogfagligleder (Heidi)

Derudover har vi 6 koordinatorer, der varetager forskellige opgaver.

Har du lyst til at læse mere om vores ledelsesgrundlag, kan du følge linket

Når vi taler om læring, mener vi, at:

• Læring sker, når børnene/eleverne alene og sammen med andre tilegner sig viden, færdigheder og kompetencer
  • Den enkelte er aktiv i egne og andres læreprocesser og er naturligt en del af et læringsmiljø præget af kreativitet, innovation, fordybelse og fagligt engagement
  • Vi fremmer læringen, når børnene/eleverne møder tydelige og høje forventninger
  • Vi tager afsæt i den enkeltes forudsætninger, og opstiller progressive synlige mål for læringens proces og resultater. Dette gør det muligt for børn/elever at vælge og forfølge egne mål og udføre nødvendige handlinger
  • Børn/elever lærer, når de er motiverede. De får lyst til at lære mere, når der er trivsel, passende udfordringer, dialog og relevant feedback
  • Børn/elever lærer, når der er tydelig klasseledelse
  • Børn lærer, når der er gode relationer både hos børn og voksne

Med læringens helhed illustreret ved nedenstående læringshjul, er det således vores mål at synliggøre læringens kompleksitet, så vi i arbejdet med børnenes/elevernes læring og udvikling i en anerkendende ramme danner fagligt, personligt og socialt kompetente børn/elever på Rødding Skole og i Lintrup Børnecenter.

Læringstandhjul

Vi ønsker, at alle vores børn/elever hver dag oplever:

1. Mestring – at lykkes, føle man kan noget - uanset niveau
  • ”jeg kan som regel, hvis jeg bare gør mig umage”
  • NB: Der er en god chance for trivsel, hvis man gør sig umage, mens det er umuligt at trives, hvis man sjusker.
  1. At høre til – at alle har samhørighed med min.en, gerne flere
  • ”jeg er ikke ensom / jeg betyder noget”
  • NB: Stort set intet har farve i social isolation.
  1. At have et valg og regulere sig selv
  • ”jeg handler frivilligt – næsten uanset hvad”
  • NB: Meningsfuld selvdisciplin er alle dyders moder. Meningsløs selvdisciplin er selvdestruktiv.

Interesseret forælder eller mulig ny kollega:

Har du lyst til at høre mere om os?

Har du lyst til at besøge os?

Du er altid velkommen til at kontakte vores sekretærer for at lave en aftale om rundvisning eller snak om vores sted.