Praktiske oplysninger - Lintrup børnehave

Morgenmad

Vi tilbyder morgenmad fra kl. 6.15-7.30. Børnene kan vælge mellem havregryn og havrefras. Der er ikke sukker til morgenmaden, men mandler og rosiner. Vi forventer, at barnet har spist hjemmefra, hvis det ikke vil have det, vi tilbyder.

Hvis børnene er sultne efter kl. 8.00 får de lov til at spise af deres madpakke.

Madpakke

Børnene skal have en madpakke med, hvis ikke andet er anført på tavlen. HUSK barnets navn på madkassen – der er flere, der er ens. Til madpakken om middagen serveres der minimælk eller kærnemælk. Om eftermiddagen får børnene vand til brødet og frugten.

Brød- og frugtordning

Vi har en brødordning, som betyder at børnene får friskt brød hver dag.

For at være med i ordningen, bedes I som forældre betale kr. 170,00/halvår ind enten på kontonummer:

Reg.nr. 4394

Kontonummer. 3737589048

Eller via mobilepay: 24846967

Hvert barn medbringer et stykke frugt dagligt mandag-torsdag. Frugten lægges i den sorte kurv, som står på bordet i køkkenet. Børnene får serveret frugt og brød om eftermiddagen.

Tøj/påklædning

Da børnene er ude hver dag uanset vejret, er det vigtigt, at tøjet passer til årstiden. Regntøj og gummistøvler skal være en del af garderoben året rundt.

Når børnene er indendørs, skal de have indesko på

Vi opfordrer jer til at skrive navn i tøj og sko. Tøj og almindelig oprydning af børnenes garderobe er jeres og jeres barns ansvar. Fodtøj skal op i garderoben, ellers bliver der ikke gjort rent der. Glemt tøj bliver lagt på bordet i skovmyrernes garderobe. Husk at tjekke der først, hvis I mangler noget. Er der navn i, kan vi altid lægge det, det rigtige sted.

Sygdom

Er børn syge, skal de ikke i børnehave, men blive hjemme. Lad dit barn blive hjemme, til det er rask.

Vi kan ikke holde et barn inde, hvis de har været forkølet, de skal være helt friske, hvis de skal være her. Hvis barnet bliver syg i institutionen, kontakter vi jer.

HUSK at give besked, hvis barnet ikke kommer i Børnehave.

Fødselsdag

Vi fejrer børnenes fødselsdage på den måde at alle de børn, der fx har fødselsdag i maj måned holder den sammen på en fastlagt dag i deres pågældende grupper. Hvis forældrene ønsker at børnene skal have noget med den dag, de fejrer fødselsdag, skal de selv tage initiativ til at koordinere det indbyrdes og med personalet.

Legetøj

Børnene må medbringe 1 stykke legetøj hver fredag. Legetøjet medbringes på eget ansvar, og vi dækker ikke skaden, hvis noget går i stykker eller bliver væk.

Forældresamarbejde

Vi prioriterer forældresamarbejdet højt, da det er af stor værdi, at vi kender hinanden godt, fordi vi alle er en del af barnets hverdag. Tæt kontakt, gensidige informationer, at vi taler samme sprog og ved, hvad barnet har oplevet er med til at styrke forældresamarbejdet. I vil som forældre også få indsigt i jeres barns oplevelser i børnehaven. Det er af stor betydning for barnets trivsel, at vi har en daglig kontakt til hinanden. På den måde får vi de bedste forudsætninger for at tilgodese netop jeres barns behov.

Det er vigtigt, at vi siger goddag og farvel til hinanden. Kontakt derfor altid personalet, når I afleverer eller henter barnet. Således ved vi også, om barnet er kommet eller taget hjem.

Del ikke kun undrende spørgsmål med andre forældre. For os, som personale i børnehaven, er det utrolig vigtigt, at vi bliver delagtiggjort i disse spørgsmål. For kun på den måde kan vi gøre noget ved udfordringerne eller svare på spørgsmål. Her er plads til både ris og ros. Netop derfor opfordrer vi jer også til at deltage i vores forældrearrangementer såsom, forældremøder, børnecenter fester, arbejdsdage, kaffe dage eller andet. Vi sender et nyhedsbrev til jer hver måned, og der er dokumentation rundt om i huset og på vores tavler – både de stationære og de interaktive, så I kan følge med i, hvad jeres barn oplever. Desuden er der fra vores side tilbud om en forældresamtale, indenfor de første 3 måneder og derefter én gang før skolestart. Er der behov for møder indimellem, kan både I og vi tage initiativ til dette.